Wij gebruiken cookies om het winkelen bij iChica gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
  • Elke dag de beste deals
  • Verzending naar NL & BE
  • Laagste prijsgarantie
  • Kosteloos achteraf betalen
 

DEAL VAN DE DAG

Ovale Prullenbak
 

Ovale Prullenbak

6995189.95
 

Retour Policy van iChica

Hieronder hebben wij de belangrijkste regels opgenomen met betrekking tot retour sturen, de zichttermijn van iChica en eventuele garantie. Voor een volledig overzicht verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden.

Verzendkosten en verantwoordelijkheid retourzending

De verzendkosten in verband met de retourzending van het product komen voor rekening van de koper.

Bij ontbinding binnen de zichttermijn zal iChica, mits aan de retourvoorwaarden is voldaan, binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen het door de koper betaalde aankoopbedrag terugbetalen. iChica werkt niet met antwoordnummers voor retouren binnen de zichttermijn (zou iChica dat wel doen, dan zouden de Superdeals veel minder scherp geprijsd zijn). iChica raadt klanten uitdrukkelijk aan om retourzendingen binnen de zichttermijn aangetekend, verzekerd en deugdelijk verpakt te versturen. De verantwoordelijkheid voor de correcte retourzending ligt bij de koper / klant. Het is belangrijk om het verzendbewijs, met daarop vermeld de track & trace gegevens van de retourzending, te bewaren.

Retouradres / product defect bij ontvangst

Het adres voor retourzending staat aangegeven op de achterzijde van de pakbon. Let op: het magazijn van iChica is in Waalwijk. Dit is dus een ander adres dan het kantooradres. De pakbon (met ordernummer en NAW gegevens) dient altijd bij de retourzending te worden gevoegd. In bepaalde gevallen, zoals bij retourzending van een defect product, zal een ander retouradres van toepassing kunnen zijn (bijvoorbeeld het adres van de leverancier). Zit er onverhoopt geen pakbon met retouradres bij uw bestelling? Neemt u dan contact met de klantenservice. In uitzonderingsgevallen kan het retouradres het adres zijn van de leverancier, die de bestelling rechtstreeks aan de koper heeft verstuurd (bijvoorbeeld bij grote artikelen zoals bedden en matrassen, kan dit het geval zijn). 

In geval van een product dat bij ontvangst defect blijkt te zijn, dient de koper binnen 24 uur contact op te nemen met de klantenservice. De koper dient nooit zonder overleg vooraf met de klantenservice, een defect product retour te sturen.

Zichttermijn

Voor zover niet anders aangegeven, heeft de koper na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 14 dagen het recht om zonder opgave van redenen de koopovereenkomst te ontbinden en de bestelling binnen dezelfde termijn te retourneren.

De koper heeft tevens het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van de bestelling, aan iChica kenbaar te maken dat hij zonder verplichte opgave van redenen de koopovereenkomst wenst te ontbinden en zijn bestelling wenst te retourneren. Koper heeft vanaf het moment dat hij zijn wens om te retourneren kenbaar maakt, 14 dagen de tijd om de bestelling te retourneren.

Indien de koper van het herroepingsrecht gebruik wil maken dient deze het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de koper het product wenst te behouden. Gedurende deze termijn zal de koper zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De koper zal het product met alle geleverde toebehoren en, voor zover mogelijk, in de originele staat en verpakking aan iChica retourneren, volgens de door iChica aangegeven redelijke en duidelijke retourinstructies. Op de achterzijde van de pakbon, staan de retourinstructies vermeld. Indien de koper gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht dient de koper het product, binnen 14 dagen na ontvangst, conform de retourinstructies (als vermeld op de achterzijde van de pakbon) terug te sturen aan iChica. De koper is zelf verantwoordelijk voor de correcte retourzending en doet er dus verstandig aan om de retourzending aangetekend en verzekerd te versturen.

 

De koper heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van het Modelformulier voor herroeping, dat de koper hier kan openen.

De volgende producten kunnen sowieso niet worden geretourneerd

De volgende producten kunnen in het geheel niet worden geretourneerd: a) producten waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop iChica geen invloed heeft; b) producten die: i) tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper; ii) duidelijk persoonlijk van aard zijn (bijvoorbeeld: ondergoed, afslankpleisters, epilatoren, uit de verpakking gehaalde bedden of matrassen, cursussen); iii) door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; iv) snel kunnen bederven of verouderen; c) audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken; d) kranten en tijdschriften.
 

Garantie


De ‘niet-goed-geld-terug-garantie’ bij iChica staat er voor in dat geleverde producten aan de overeenkomst beantwoorden en voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties. iChica betaalt, na ontvangst van hetgeen verzonden, het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen retour als blijkt dat de producten anders zijn dan de bestelde producten of draagt zorg voor een herstelzending. iChica garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld. De garantietermijn van iChica is de bij de specificaties van het aangeboden product vermelde termijn. Indien geen garantietermijn vermeld staat, hanteert iChica de fabrieksgarantietermijn.

Deze garantie geldt niet in geval het gebrek is te wijten aan
- onoplettendheid, of
- opzettelijke beschadiging, of
- nagelaten verzorging.

Bovendien vervalt de aanspraak op garantie indien anderen dan iChica zonder toestemming van iChica herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd.


In geval van vragen over retouren en garanties, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.